Алтернатива на пиратството … или бихме ли плащали за филми и музика?
от Lucifer на Jan.22, 2012, под blog, misk
След комантар, към вчерашната тема за MegaUpload се заговорихме във Facebook за Интернет пиратството и има ли то алтернативи.
Бихме ли спрели да пиратстваме, ако имаме качествена и не скъпа алтернатива? Ама честно?
И да и не.
Лично аз нямам никакъв проблем да плащам някакъв месечен абонамент. Не съм чак такъв маниак на тема филми или музика, за да искам да ги притежавам. В последно време съм почнал да ползвам все по-често Groovshark – online player, който ти дава възможност да слушаш музиката от неговата база, а ако ти хареса, можеш да си я купиш. Дали съм си купувал музика? Честно казано – не. Мога да мина и без нея. Дали бих си платил за филми? Лично аз – честно казано зависи.
На няколко пъти споменавам един икономист – Тим Харфорд, с чието творчество ме запозна една много скъпа приятелка, та той много добре обяснява моето поведение и поведението на повечето хора, които “пиратстват” (не можете да отрчете че всички ние пиратстваме, нека не се лъжем) – приоритети. Всеки сам решава, дали стойността на дадена услуга или стока отговаря на нуждата или желанието от нея. Та за това и зависи дали бих си плащал за филми. Ако плащането не ми създава трудности и цената не е висока – с най-голямо удоволствие. Тук идва и въпроса, кой колко би желал да даде. Аз лично не мисля че бих се разделил с повече от 10-12 долара на месец, за да гледам най-новите DVD-та. Не гледам по толкова много филми. Обективно погледнато често гледам отново едни и същи неща.
Това е моята граница.
Нямам проблем да си плащам, но честно казано за какво са ми 500 DVD-та на цена от по 8 – 10 долара всяко? Сериозно? Неудобно е. Много неудобно. Виж, да ги гледам от Интернет … да, защо не? Някакъв нисък месечен абонамент, който да ми позволява “да взимам филмите” за гледане … Ето, дори Love.net се разпространява по подобен начин – SMS за 2.40 лева и имаш достъп до филма за 24 часа (един от тея дни като си взема телевизор в новия апартамент смятам да ги дам). Но какво пречи това да се направи в по-голям мащаб? Нищо. Дори вече е направено – до колкото знам Netflix е точно такава услуга. Срещу някаква месечна такса ти дава достъп до филмите, които желаеш да гледаш.
Тук обаче наистина трябва да се помисли сериозно – ето, аз казах своята цена. Не съм готов да дам повече от това, но това е просто защото не съм такъв киноман, но да кажем, майка ми е болна на тема филми и един човек като нея, сигурно ще е готов да даде малко или много повече, както казах – въпрос на приоритети.
Такава е ситуацията и с музиката. На скоро бях прочел статия, че всъщност най-големите пирати в музикалната индустрия са не друг … а звукозаписните компании (изненада а?). В повечето случаи авторите получават съвсем малко за своя труд. Някъде бях чел една кратка сметка направена от музикант. Честно казано статистиката и сметките които показваше бяха умопмрачителни. Но честно казано не бих си плащал за музика. Не мисля, че музиката ми е толкова важна или мога да слушам радио. Както казах – въпрос на приоритети.
Всеки от нас сам си избира дали да плати или не. Аз лично не съм спрял да ходя на кино, защото гледам пиратските филми, дори напротив – гледайки един филм знам дали си струва да отида да си дам парите …
Ако има алтернатива – бих си плащал, но бих плащал моята цена. Просто толкова ми се струва, че струва … а това както знаем е най-големия проблем на всеки икономист – да реши каква е правилната оптимална цена за всеки или поне за повечето клиетни, така че съотношението цена – услуга да се струва изгодна и за двете страни …
Ето че има алтернатива … остава някой да я направи …
Въпроса е …
Вие бхте ли си плащали за филми или музика?
Ваш,
Lucifer
| Tweet |
|
Относно MegaUpload, облачните услуги и цензурата …
от Lucifer на Jan.21, 2012, под blog, geek time, misk
Преди няколко дни ФБР затвори един от най-големите сайтове за безплатно разпространение – MegaUpload, по обвинения в нарушаване на авторски права в особено големи размери. MegaUpload беше своего рода облачна услуга, макар и не от вида в който са DropBox и Box.net (имам регистрация и в двете, но предпочитам Box.net). С навлизане на Интернет в нашия живот, такива услуги започнаха да стават все по известни и все по-търсени … нещо, което винаги съм намирал за странно …
Да, такива услуги като MegaUpload или RapidShare, са удобни ако искаш да разпространиш нещо, което трябва да е достъпно до по-голямо количество хора, но не разбирам как средни и големи компании инвестират в облачните услуги, надявайки се на тези имагинерни 100% достъпност на важна информация … честно казано нито в DropBox, нито в Box.net, някога съм държал нещо изключително важно: някой и друг не публикуван материал за блога, някоя и друга книга, която да ми е достъпна, ако го закъсам за четене. Да вярно е че аз самият си падам леко параноик и се опитвам да се измъкна колкото се може повече от зависимостта към облака. За това и не разбирам как може някой да разчита на облака за друго, освен за спомагателна система.
В някаква статия четох, че имало клиенти на MegaUpload, които използвали акаунтите си за бизнес. Това ми прилича на историята, за която прочетох покрай падането на S3 облака на Амазон, миналата година. Тогава някакъв човечец се жалваше, че бил качил базата с информация на някакъв медицински application, който събирал информация от пейсмейкърите на пациентите си и при падане на облака, загубил достъп до тази информация и самата програма спряла да съобщава за проблеми с апартчетата. Още тогава се чудех колко прост трябва да си, за да довериш mission critical информация на облака и то на облак, над който нямаш никакъв контрол.
В днешно време, все повече хора използват облаците, като им доверяват все повече и повече от информацията си, но някога замисляли ли сте се, точно колко е сигурно това което правите?
Преди няколко месеца беше избухнал скандал с DropBox, защото по някаква неясна причина бяха оставили акаунтите на няколко десетки хиляди свои потребители незащитени. Тоест всеки можеше да влезе в акаунта на друг … и то в продължение на часове, ако не и на цял един ден. И това, само няколко месеца, след като бивш служител на компанията разгласи, че администраторите могат свободно да разглеждат съдържанието на потребителските профили, които според общите условия са неприкосновени, а според поместената на сайта им информация са и криптирани.
MegaUpload и RapidShare са два от най-големите сайта за свободно споделяне на информация, в някои случаи – в нарушаване на лицензните споразумения на тази информация, но какво дава право на ФБР да затваря целия сайт? Нима според the safe harbor rule, което съществува в американското законодателство, MegaUpload не е просто медия за споделяне? Един от основните доводи за затварянето на този сайт са “не достатъчно положени усилия за пресичане на пиратска дейност” … WTF? До колкото знам MegaUpload са дали достъп до специален tool на всички притежатели на авторски права за да могат да премахват съдържание, което е тяхно … като освен пиратско съдържание, правоносителите не са се спрели да унищожават и неща за които не държат права, като например съдържание с отворен код или използващо CC лиценз, който позволява свободното споделяне (ако не ми вярвате – питайте google (случката беше нещо от сорта на Megaupload sues Warner bros)).
И какво се получава на края?
Един сайт като MegaUpload бива затворен въпреки, че самият той е само среда за разпространение, а собствениците му дори дават необходимите инструменти на собствениците на авторски права да си ги защитават. Това драги ми приятели, вече е цензура или ако не цензура, то поне защитаване на корпоративни интереси. Собственика на MegaUplоad имал 12 мерцедеса … халал да са му – неговия сайт сигурно прави няколко милиона долара оборот и предоставяйки не друго … а услуга! Подчертавам УСЛУГА!
А какво става, ако това се разпространи?
В момента в box.net акаунта ми има една книга по акупресура, за която нямам права да използвам (да, изпиратствал съм я), но също така имам и домашни, статии и неща, които ако не са мои, то поне не нарушават ничии права. Познавам хора, които си държат музиката в облака … нима следващата стъпка е да започнат да затварят облаците? Защото ние все пак държим нелицензирани копия на тази информация.
Аз бих казал – спрете цензурата … ама кой ли ме слуша … мога само да съм доволен, че съм се родил в Европа и още повече в България, където Интернет, въпреки че го подслушват си е свободен.
Ваш,
Lucifer
| Tweet |
|
Хайде на безплатните визитки от Facebook и moo.com
от Lucifer на Jan.20, 2012, под blog, miskКогато миналата седмица в Twitter някой сподели, че moo.com са си пуснали поредната промоция за безплатни визитки (вече си плащате доставката) (предната беше с about.me), но този път свързани с Facebook и новия Timeline … нали знаете … новият изглед на потребителските профили, онзи който никой не харесва … реших да се възползвам. Все пак безплатни визитки … безплатни … нали знаете – на аванта … и си поръчах.
След много бърза и приятна онлайн процедура по заявяване визитките бяха поръчани. moo.com взима информацията ви от вашия Timeline, като взима Cover photo-то ви и профилната ви снимка …
Тъй като съм скръндза, казах че искам безплатната доставка и системата ми каза, че ще пристигнат към 13.02 … няма проблем. Поръчах си ги на работа, защото преди време пощите ми бяха загубили един пакет от dealextrme и ми трябваше 1 година за да оправя бакиите с ония 20 долара …
Вчера дойдох на работа … и о изненада!
Пристигнали са!
Моите 50 броя специални, facebook визитки!
Идват опаковани много семпло и сигурно (не снимах опаковката, защото бързах да я отворя). На кутийката има свежия син стикер на който се мъдри Facebook, а под него “Yay! They’re here.”.
Това което наистина ми харесва в moo.com е това, че са супер свежи. Дори mailing robot-а им (програмата, която ви държи в течение за вашата поръчка) е тотално не сериозния бот. Писмата от него гласят нещо от сорта на:
“Здрасти, поръчката ти е изпратена. Ако имаш някакъв проблем или не яснота, моля те, не пиши на мен. Аз съм прост mail робот, програмка, която трябва да те уведоми. Свържи се с моите стопани на (някакъв адрес)”.
На кутийката има много приятно семпло съобщение, което гласи, че визитките са отпечатани на хартия направена от дървета във възобновяема гора, каквото и да значи това.

Печатът както и хартията са наистина добри. Останах очарован от качеството и на двете, дори обмислям следващата партида на личните си визитки да ги поръчам от тях, въпреки, че ще ми отнеме двойно повече пари и тройно повече време. Самият им сай прдлага множество дизайни, както и възможността да си направите собствен, ако това което желаете го няма. За моя радост на последното #TBB ми обещаха да се занимаят с дизайна на визитката ми и ако стане смятам наистина да обмисля печата в moo.com
Самата поръчка става много лесно, а до колкото знам е и още валидна – активирате си Timeline, слагате си Cover photo и профилна снимка, попълвате телефон, отваряте си профила, давате на About и натискате на малката иконка точно до Contact Info. По време на поръчката имате възможност да промените много от аспектите на картичката – телефон, месторабота, телефони … само снимките и Facebook адреса си не можете да промените, а това което получавате … ами зависи само от това какво сте избрали като снимки.
Наистина ми харесва как се получиха и смятам да си ги пазя …

Въпроса е: “А ти взе ли си безплатните визитки от Facebook и moo.com?”
Ваш,
Lucifer
Добавено в 09:12 – Явно вече доставката не е безплатна. Явно промоцията е била само за началото … съжалявам хора, който намазал – намазал.
| Tweet |
|
Какво правим със свободата, която имаме?
от Lucifer на Jan.18, 2012, под blog, misk, лични, социалниПреди около 2 седмици Малкия PRинц – Боби се избъзика в Twitter, че ме е видял да отивам на блогърски. Това е есето, което ме накараха да напиша на следващата седмица. Днес видях, че оценката е излязла, за това смятам да го споделя с вас. Ще се опитам да не го променям много, но има нужда от развитие, просто на ръка не ми се пишеше. Отвикнал съм.
Свобода …
Свободата да твориш, работиш и да се развиваш. Свободата, която имаме, но и която нямаме, защото сме свободни само в границите на обществото в което живеем. Свободата да мечтаеш за това, което желаеш, но само ако е морални обществено допустимо. Свободата да бъдеш това, което искаш, но само ако е в обществените норми.
Всички ние сме свободни … и всички сме роби.
Модерното общество се гради върху свободата, то ни дава свободата да работим и творим за себе си. То, обществото, пази свободите ни, ограничавайки, дори понякога възпирайки, закона на джунглата . Дава възможност на “слабите” да оцелеят (социални помощи, здравеопазване, законност), помагайки им да намерят своите сили и да развият талантите си. В един идеален свят, това би било най-великото благо, но за съжаление не живеем в такъв. За съжаление, в днешния свят, свободата се бърка със свободия и благата на обществото ни се израждат в проклятие. Има цели прослойки, които съществуват на социалните помощи, отпускани от това общество, не защото нямат работа, а защото смятат, че обществото им е длъжно, само защото са част от него. Обществото, което ти дава свободата да се развиваш и работиш, иронично ти отнема тази свобода, налагайки своите правила – закони и разпоредби, границите, данъци и може би, най-вече морал, налагайки какво е правилно или не.
Всеки един от нас има своите мечти. Всеки от нас ги преследва. Всеки от нас е свободен да мечтае и да иска да постигне мечтите си – всеки от нас е свободен да лети … стига полетът му да не противоречи на обществото и морала. Тези велики освободители и тирани. Всеки от нас е свободен да мечтае за любов, но когато тази любов не е “обществено прилична”, например: еднополови двойки, двойки с голяма възрастова разлика, а до скоро (на места – и все още) и двойки от различни раси, бива заклеймен, на моменти дори наказан от същото това общество, което му дава правото да е свободен,
Ние сме това, което сме. Нищо повече, нищо по-малко. Имаме свободата да сме това, което сме, но само до момента в който се сблъскаме с неразбирането, с неприемането и по-лошо: нежеланието за приемане и разбиране, в хората срещу нас. Имаме свободата да сме това, което сме, но я отказваме на другите. Ние, всеки един от нас, отказва някаква свобода на другите (дискриминира): дали ще да са с друга сексулана ориентация или със странен фетиш, дали ще са от друга социална категория или от друг етнос. Поради тесногръдие, глупост или дори заради вътрешна борба, отказваме свободата на другите, докато изискваме и настояваме за своята.
Какво правим със свободата, която имаме?
Борим ли се за нея или се отказваме от нея? Дали я въздигаме на пиедестал или я потъпкваме?
Ние притежаваме част от собствената си свобода – онази само малка искрица със самите нас, която ни определя. Но по-важното е, че държим свободите на другите в ръцете си и не трябва да смачкваме техните, опитвайки се да сграбчим своята.
Аз останах достатъчно доволен от това как се получи. По принцип съм отвикнал да пиша толкова дълги неща на хартия с химикал (дори ръката ми на моменти се схващаше), но си мисля че се получи приятно. И при оценката, която получих …
Ваш,
Lucifer
Снимка: http://www.flickr.com/photos/ad_studio/
| Tweet |
|
Малък следобеден размисъл относно пороците и гордостта …
от Lucifer на Jan.08, 2012, под blog, misk
Изтъкан съм от пороци … аз съм първият който ще си признае, че е лаком, мързелив и развратник. Но може би най-вече съм изтакан от гордост … или горделивост … и не, не се оправдавам. Много отдавна съм се научил да използвам пороците на равно с комплексите си.
Знам, че може би ви звучи странно за някого, но комплексите и пороците са може би най-силните оръжия, които имаме, ако знаем как да ги обърнем в наша полза … всички ние си ги имаме. Всеки един от нас има нещо, което не харесва и което го спира да “Бъде човека, който трябва да бъде”. Дори аз. И да и не …
Погледнете го от тази страна – аз съм мързелив, за това когато правя нещо го правя така, че да работи без поддръжка … за да мога после да се наслаждавам на свободното си време, което иначе трябва да отделя за да оправям грешките допуснати в началото.
Лаком съм и се наслаждавам на добрата храна, за това се научих да готвя и мога да заявя, че готвя добре (добре де … на Нова година нещо не стана, но дори най-добрите допускат грешки).
Но както казах, един от най-големите ми недостатъци е и основно мое предимство – горделив съм. Горд и горделив по-скоро. Гордея се с това което съм и това което съм постигнал и не позволявам на никого да се подиграва или да ми се налага. Знам, понякога това може да ми изиграе лоша шега, но по-често ми помага. Използвайки гордостта си, се натискам да поема контрола над ситуацията. Вярно е че това ме прави много лош отборен играч и трудно се справям когато някой се опитва да ми се наложи без право.
До момента никога не съм допускал някой да ми се качва на главата, когато става дума за неща в които ме бива и в които съм убеден, че съм добър. Това е лошо, когато средата в която си е изпълнена с гъзолизци, но за моя радост не работя и не живея в такава. Все още обаче се намират хора, които бъркат това, че говоря тихо и спокойно с някаква изразена съзнателна или не подчиненост.
Голяма грешка.
Това, че не викам и не избухвам толкова лесно и когато избухна се успокоявам бързо е израз на това, че знам точно до къде се простират възможностите си. Не избухвам и не прахосвам сили да се ядосвам, защото в това няма смисъл. Тих съм и спокоен, но имам лошия навик винаги да правя каквото смятам за правилно. Понякога може да изглеждам нерешителен, но това е само защото мога да си го позволя или не съм съвсем сигурен в действията си, но моля не го бъркайте в несигурност в самия себе си.
На скоро, по повод мои действия, които не се харесаха, човек който ме познава ми каза, че отсрещната страна искала да се извиня, но с коментара “само, че не са познали!”. Когато трябва да се извиня за нещо което съм направил, го правя, но никога не се извинявам за неща, които е трябвало да направя и са били правилни, дори и само според мен самия. Наистина не са познали. Нямам намерение да се извинявам, на някой, който не знае в какво се състои това, което правя. Няма да се извинявам на човек, който не разбира и няма никакво право да ми се налага. Както аз не се налагам в неговото професионално поприще, така и той може да ми целуне задника в моето.
| Tweet |
|
2011 в цифри … или малко суха статистика.
от Lucifer на Dec.31, 2011, под blog, misk
Отминава тази година и всички правят равносметки … заричат се какво ще правят през следващата година …
Аз няма да го направя. Последния месец се изчерпах напълно (личи си по липсата на постове в този блог, както и по рядкото ми присъствие в Чуруликъра) … Имах един месец в който трябваше да си почина, да седна да науча нов програмен език (Django), но не всичко става както го смятаме. Но реших да закрия годината с един пост с чиста статистика. Какво се е случвало в блога ми през последната година.
За изминаващата година съм изписал 65 поста (с този стават 66).
Промених много неща по блога, дори темата подменях няколко пъти, докато стигна до тази, която направих сам, благодарение на @DidiGK (която подбра цветовете) и @web_enthusiast (която удари едно рамо за CSS-а когато се запънах).
Google Analytics показва за тази година следните резултати:
20 348 посещения, от които 17 794 уникални, донесли 42 877 page views.
Да, вярно е че нямам дори 100 посещения на ден, но в сравнение с преди, когато нямах и 10 е много много по-добре.
Трите най-посещавани страници на домейна са:
http://www.anavaro.com/blog/category/bdsm/
Най-четения пост, пак според Google e:
http://www.anavaro.com/blog/vivacom-malko-zabava/
Анаваро, както и аз самият претърпях промени и развития, надявам се към по-добро. Не съжалявам за изминалото време, но и не тръпна в очакване на бъдещето. Благодаря на всички, които ме четат. Благодаря на тези, които ме коментират и на всички онези, които през изминалата година ми помогнаха да продължа да пиша и да развивам това местенце. Ще си правим компания и догодина.
Ваш,
Lucifer
| Tweet |
|
StarMachine епизод 00
от Lucifer на Dec.01, 2011, под blog, miskПреди няколко дни имах покана да отида на някакво събитие по повод новото предаване, което ще тръгне тези дни по TV7 – StarMachine. В първия момент и на мен ми минава мисълта, която минава и на вас – “ОУ! Супер! Поредното реалити, в което пълни бездарници се мъчат да пеят! Не ни ли стигат?”
Да де, ама не!
Както се оказа идеята на цялото това нещо е съвсем оригинална, а предаването, както и наградата не са нищо друго освен онзи шанс, на който всеки се надява. Няма да се пее … както е казал Шекспир – “Светът е сцена и всички ние сме актьори!”. Това е първото в България реалити, което иска да прави актьори от обикновени хора.
15 младежи, избрани след кастинг и без никакво театрално образование или започнали такова и не довършили, ще имат за ментори 3-ма големи български актьори (не ми казаха кои, но обещавам да ви кажа, като науча). Като цяло формата е стандартен – дава се задача и за една или две седмици, участниците, водени от своите ментори трябва да я подготвят и да я изиграят пред четирима от най-големите актьори на България.
А каква е наградата? И какво искам да кажа, че е шанс. Цитирам по памет Илияна, на която благодаря за поканата:
“Ние няма да им дадем един албум, който да купим. Даваме им шанс! Даваме им стипендия да учат във Филмовата академия в Ню Йорк. От тях си зависи дали тези две години ще седят и ще блеят или ще научат нещо.”
Да, правилно, наградата е двугодишна стипендия за Филмовата академия в Ню Йорк, където на победителя ще му преподават звезди от ранга на Глен Клоуз, Стивън Спилбърг и Сър Бен Кингсли. Мисля, че самото предаване е един голям шанс за всички тези млади хора (използвам този термин, защото нямам друг (не вярвам да са много по-млади от мен)). Да видят какво е … да усетят магията и да получат това което всеки заслужава, но малцина оползотворяват правилно – своите 15 минути слава.
Създателите.
Както казах идеята на това нещо е изцяло авторска и принадлежи на продуцентите Биляна Траянова и Валери Белчински. Хора, искащи да дадат шанс на тези 15 човека да покажат какво могат. Да покажат, че у всеки човек се крие някакъв талант и всеки може да постигне нещо, ако сериозно си го науми.
Жури?
А кой ще оценява тези хора и кой ще реши кой е достоен за този шанс? Както казах – някои от най-големите звезди на българския театър и кино (Не искам журито да ми се сърди, но ги давам според списъка в който са излезли в брошурата, която докопах. Ако можех щях всички да ви изброя на първо място):
Валентин Танев
Любен Чаталов
Йорданка Кузманова
Диана Добрева
Както казах – все големи имена на българският театър. Хора на които само имената им говорят достатъчно и не искам да ги обиждам, изброявайки роли и участия, защото съм обречен да пропусна нещо.
Защо?
Тъй, като наистина ми стана интересно, реших да потърся отговорите на любимия си въпрос на стоящите зад това ново предаване. Знаете ме, че винаги търся причините и мотивите скрити зад действията на хората, може би защото няма по-важно нещо от причините, довели до това или онова. Винаги съм твърдял, че знаейки защо, спокойно можеш да намериш “Кой?”, “Как?” и “Какво?”. А и няма да е интересно, ако не знаем защо, нали така? За мое най-голямо съжаление успях да го задам само на 3-ма човека (докато се наканя и другите от журито се бяха събрали на чашка и някак не вървеше да се меся там).
Биляна Траянова
Като авторка на идеята за този формат, трябваше да я попитам за нейните причини, защото без тази нейна идея, цялото това нещо нямаше да се състои. Тя самата е много неща – актриса, продуцент, режисьор. Но по нейните собствени думи иска с това предаване да даде шанс на “млади и чисти хора, каквито са участниците”. Самият аз съм пропит със сарказъм и недоверчивост и не вярвам в това митично животно “чист човек”, но може би за това и аз никога няма да достигна нейните възможности.
Подшушнаха ми, че самото предаване няма да е негативно, няма да се цели показването на конфликта или поне няма да му се отдава такова значение, като на други места. Самата Биляна е супер позитивен и приятен човек и съм убеден, че ще иска същото светло отношение и вътре в предаването си.
Успех!
Йорданка Кузманова
Не можеше да не се поинтересувам от причините движещи и журито, и довели до участието на такива звезди, като оценяващи в такова новаторско предаване. Успях да се промъкна и да си задам “Защо” – то на госпожа Кузманова. След като ме нахока за количеството представления, които съм изгледал в живота си (за мой най-голям срам (и може би голяма грешка да си го призная) съм гледал 1) ми даде причина, която честно казано не бях очаквал.
Според госпожа Кузманова най-големия проблем на българският театър в момента е … езика който се използва в българския театър. Това, че повечето актьори не могат да спазват “нотите на българския език”.
“Ако дойде един музикант, световен, като Васко Василев и той не свири правилно, няма да може да напълни залите така както ги пълни нали? Така е и ако един актьор не спазва произношението … нотите на българския език не може да напълни залата.”
Госпожа Кузманова се е съгласила да участва, като жури, точно за да повдигне този въпрос и да му обърне внимание.
Госпожо Кузманова, защото обещах да ви изпратя връзка към този материал – Хванал съм същността, нали? Самият аз не съм журналист, но мен винаги ме е интересувала същността на нещата. Ако желаете – винаги можем да се скараме.
***
За мен самия това предаване, ще е нещо което си заслужава да се гледа. И смятам да го отразявам до колкото мога. За първи път в български ефир ще се появи реалити, което смятам да следя с интерес. А при първа възможност смятам да си задам защотата и на останалите от журито, на менторите и дори на участниците.
Надявам се и на вас да ви е толкова интересно, колкото ми е на мен.
Ваш,
Lucifer
| Tweet |
|
8 неща, които … ама друг път!
от Lucifer на Nov.09, 2011, под blog, misk, лични, социални
От сега искам да вметна, че сигурно този пост ще предизвика много хейт и към мен ще полетят разни думички, сред които глупак, наивник и конформист ще са по-меките.
Става дума за един пост, който се появи вчера из социалните мрежи и предизвика не малка полемика в twitter – 8 неща, които може да направиш за да си активен … Честно казано в началото прескочих материала, защото ми се стори поредното утопично бръщолевене, но когато хора чието мнение уважавам в twitter, започнаха да се изказват по него, реших да го прочета.
Леле, леле, леле!
Думата която се открои, поне за мен, по повод материала бяха: хипарщина. Позволете ми да не се съглася – хипарщина е много мека дума. Съгласен съм, че всеки има право на гледна точка. Съгласен съм, че всеки има право на възгледите си, за това и си позволявам да изкажа мнението си върху техните. Аз работя от 16 годишен. От 16 годишен знам каква е цената на парите. Но все пак нека започна точка по точка, като от сега казвам, че не съм против това хората да защитават собствените си права. Не съм и против твърдението, че понякога правата ни се нарушават от големите институции. Но все пак, една такава утопичност … каквато се носи от поста би довела до разпад на модерното общество. Съжалявам, но личното ми мнение е такова – нашето общество се гради върху парите и търговията. Те винаги са били двигател на прогреса и развитието и са подтиквали човешкия гений, па макар и с користни цели. Но все пак …
1. “Обърни внимание къде харчиш парите си.”
Разбира се, че знам къде харча парите си. Възпитан съм да го правя! Парите за мен винаги са били средство, а не цел. Аз ги ценя. На мен ми плащат в пари за нещо, което другите не могат. И аз давам тези пари за неща, които не мога ад направя. Колкото и да ми се иска – не мога да строя мебели, да си отглеждам храна или да си печатам книгите. Не, че ако ми се наложи не мога да се справя, но защо като има хора на които им се плаща за това, да не им платя? Все пак – на мен ми се плаща, защото умея нещо, което другите не, защо и аз да не платя за нещо което не умея? Не възможно е в модерното общество всеки да разбира от всичко. Аз бих се справил прилично добре на мястото на някой програмист или продавач, както и повечето програмисти биха се справили прилично добре на мое. Но например аз не ставам за стругар, фрезист или шофьор, както и трудно един фрезист или стругар ще се справи с моята работа. След необходимото обучение и двамата ще вършим сносна работа, но до там.
Колкото до идеята да живея в голяма къща с много хора – на това мога да отговоря само – bolocks! (всички гледали английско кино ще ме разберат) Аз съм леко асоциален … вие мене представяте ли си ме в къща с много хора … аз да … като сценарий от психотрилър. Особено, ако съквартирантите ми са по-социални и нахални …
2. “Щом харчиш по-малко, можеш да работиш по-малко”
И “Добре дошли” в едно дистопично бъдеще. Колкото и да ви се иска без работа и пари, трудно бихме вървели на пред. Да искам да имам свободно време, за да мога да си почина или да прочета някоя книга. Да искам да мога да попътувам и да аз съм върл фен на стопа, като начин на придвижване. Да имам приятели при които отсядам, но я погледнете по от далеч – а ако приятелите ви живеят в комунална къща? А какво става, ако всички пътуват на стоп? Скоро няма да има с кого да пътувате на стоп … Но как ще намерим парите, за свободата която искаме, ако не работим? Цялото ни общество е свързано в сложна система в което парите, колкото и да не ви се вярва са като хемоглобина.
3. Чети …
Да. Чети. Това е много хубав призив. Но нима с книгите които сте дали не насочвате нещата в грешната посока … няма ненужни знания. Но има неща, които и вие можете да прочете – Тим Харфорд и неговия “Икономист под прикритие”, дори фентъзи – Тери Гудкайнд и неговите правила са много добра философия. Насмешливата, леко цинична гледна точка на Пратчет, също не е лоша. “Параграф 22″ и 1984 са много хубави книги и показват как биха могли да се развият нещата. А Испанската революция и самоуправлението на градове и села не е най-добрия пример, защото дори тогава, отделното поселище е поставяло общите си интереси над индивидуалните, но нещата са били до толкова фрагментирани. Десетки малки правителства са разглеждали десетки малки въпросчета за десетки малки населени места … А за веганските готварски книги дори няма да споменавам.
Тъй като стана твърде дълго (една позната, за която писането е начин на живот винаги ми е казвала да се държа около 700 думи), ще претупам останалите 5 точки на бързо:
Аз не съм се предал. Не съм отстъпил – но за мен промяната започва в самите нас. Когато разберете какво имате и какво искате, тогава можете да давате съвети. Това към което се стремите ще доведе до анархия и разрушаване на обществото каквото го познаваме (като заради спора ще изведа тезата ви до екстремната и точка). Ще получим едно общество върнато към първобитно общинния строй. Едно общество зависещо от индивидуалните ценностни системи на отделните индивиди … Общество, което няма да е така единно и монолитно като сега, а ще бъде фрагментирано разединено … общество целящо оцеляване, а не развитие.
Да, съгласен съм, че текущата система има нужда от промени. Да, съгласен съм, че трябва да отстояваме правата си. Да, съгласен съм, че в момента има паразитни структури, без които бихме били по-добре. Но за това трябва постепенно еволюционно развитие, а не деволюционна революция. Трябва да променим бавно ценностната система на обществото, а не да го разрушим, за да съградим новото от Хаоса.
Това е моята гледна точка.
Ваш,
Lucifer
| Tweet |
|
За сексуално активните и еротично активните
от Lucifer на Nov.01, 2011, под blog, misk
На скоро ми попадна някакво проучване, което казваше с думи прости, че не винаги изразената сексуална активност означава и сексуална фантазия или разкрепостеност. Наистина сексуалната активност и сексуланата фантазия не са свързани. За едното се изискват само телесни дадености (или добър грим), а за другото – интелект, защото каквото и да си говорим то секса не е като копането.
Много хора бъркат откритото показване на сексуалност със секса. Не момчета – това че една жена има хубави цици които да показва, не значи нищо друго, освен че има хубави цици. Всеки от нас си мисли какво ли е да забършеш някое такова – наточено, заредено със сексуален заряд … а случвало ли ви се е да го направите, само за да получите в леглото си една добре оформена … талпа! Разбира се това не се отнася само за жените.
Имам приятелки, които са ми се оплаквали от поредната бройка:
- Гледаш го – голям, красив мъж … и като свали гащите имаше какво да покаже … а после? После знае само как да ръга, подяволите! Абе човек, колкото и да ти е голям, ръгането не е това което жените търсим!
Какво да отговориш на такава реплика, освен да се извиниш на момичето от името на всички мъже и да и пожелаеш да се запознае с някой, който знае какво прави в леглото.
За това и никога не съм се стремял да свалям кифли. И нямам предвид момичетата, които казват “Аз съм кифла” с ясното съзнание, че никой не ги взима за такива. Говоря за онези момиченца от снимките с устни тип “кокошо дупе” (биологичния термин е “клоака”), дълбоките деколтета и приличащи на създания сключили договори на едро с козметични фирми.
Вие представяте ли си в някоя социална мрежа да попадне моя снимка с такова … създание? Подявлите … ще си загубя женската аудитория! Аз съм човек, който се хвали с възможностите си в леглото … не не се изразих правилно – аз съм човек в чието легло жените се връщат. И после да преспя с нещо …. ТАКОВА!!! OH! DEAMN! (добре, че такива снимки няма да се появят)
Предпочитам жени които по днешните стандарти биха минали по-скоро за семпли, но за които съм се убедил в разговор или в действия, че там някъде между ушите не се получава въздушно течение. Защото повярвайте ми, но секса с партньорка с интелект надминава в пъти секса с партньорка с тяло! Секса е динамика … игра … танц и за да доставиш удоволствие и за да получиш такова и двамата с партньорката трябва да можете да я играте тази игра, а това някак си няма да се получи, ако партньорката ти лежи отпусната по гръб и единственото, което може е да си държи краката разтворени …
А вие представяте ли си каква би била свирката от “нещо” такова? Механична … бррр … самата идея за това ме кара да настръхна и да се разтреперя … да не говорим за нищо друго … тук дори няма да споменавам, за някои от нещата с които аз обичам да се занимавам …
Демонстрацията на сексуална активност в повечето случай е обратнопропорционална на сексуалната фантазия … следователно и обратнопропорционална на удоволствието, което извличам от секса. Хората, които ме разбират ще се съгласят, че е в пъти по засищащо да си доставиш удоволствие, доставяйки удоволствие, от колкото чисто механичното доставяне на собствено удоволствие с добре изглеждащо “нещо”, което не показва емоции и не разбира акта на доставяне на удоволствие. Жена за която секса е социална норма, но не и удоволствие. Аз на това му викам да си направиш чикия с някого.
Знам, че сега ще отнеса едно кило хейт от разни мъжкари, за които перфектните мускули и големия член са постижение, но на които партньорките им не знаят разликата между свършване и оргазъм … като в повечето случаи дори не знаят какво е свършване. Както и от гореспоменатите кифли, за които удоволствието от секса е отдавна загубено, защото не гледат на секса като на нещо по различно от стока. Повярвайте ми – има голяма разлика …
Ваш,
Lucifer
P.S.: Снимката е взета от нечий профил във Facebook, моля ако собственичката се познае и има нещо против – да се свърже с мен за да я махна …
| Tweet |
|
Освободете Интернет … ама друг път.
от Lucifer на Oct.26, 2011, под blog, misk
От няколко дни из мрежата върви някаква инициатива – да отворим достъпа до мрежите си на 29.10.
Идеята е похвална. И то много, но аз няма да го направя.
Сега ще ви кажа и защо.
Мрежите с които разполагам никога не са били толкова тайни – винаги са си излъчвали SSID-тата и който си е направил труда да си поиска паролата я е получавал. Нямам против идеята за освобождаване на точките за достъп, но това означава да подсигуря всички устройства зад тях.
Нали се сещате, че аз съм мързелив – Windows машините ми, разположени зад добре поддържаната защитна стена нямат нужда от локален Firewall. Антивирусните програми ги държа, само защото вече са се навъдили толкова вируси, че няма на къде.
42-та годишнина от раждането на Мрежата е важен празник. Да – Интернет трябва да е достъпен за всеки и да, ако някой ме попита – ще му дам паролата за мрежата, както съм правил не веднъж. Но не бих си махнал паролата. Съжалявам.
Призива да освободим достъпа и да го раздавам безплатно е много много добър – никога не ми е пречело да си споделям Интернет-а (някои ще си спомнят за SSID Lucifer в Дон Домат на едното #TBB), но да си дам достъп до мрежите … не, благодаря!
Ако някой се намери покрай Anavaro във Варна или Alpha в София – да пишат и ще им дам паролите.
А защо не бих си освободил мрежите – защото знам колко голям злодей съм самият аз. Просто не искам да ми тършуват из мрежите, да ми крадат сесиите за социалните мрежи и какви ли не други приятни и неприятни работи. Без да броим всички уязвимости в Windows машините в тези мрежи.
Призивът на Освободете Интернет е много хубав, но малко недообмислен. Кой ще гарантира на тези които освободят мрежите си, че няма да се намери някой който да ги използва за злоумишлени неща? Никак не ми се иска полицията да нахлуе в нас, само защото някой е решил да се закачи за сайт с детска порнография от нас или в следващата си атака Anonymous да имат още няколко хоста. Благодаря за призива, но не благодаря.
Искрено подкрепям хората, желаещи разрастването на Интернет и приобщаването на нови и нови хора, но не мисля че свободното отваряне на мрежи, които не са предвидени за това е добра идея.
В момента, в който имам гаранция че потребителите няма да злоупотребят с моята мрежа и устройствата зад нея – тогава ще я отворя. До тогава – съжалявам, но няма да ползвате моите мрежи.
Разбира се това е само моята лична гледна точка.
Ваш,
Lucifer
| Tweet |
|





